Връщане към Състезание по програмиране (2007)

Задание за състезанието по програмиране (2007)

Аукцион

Стандартните технически изисквания за нормално функциониране на система от
подобен клас са описани по-долу. Няма ограничения при избора на развойна среда и средства, но за
предпочитане е избор на един от следните два варианта („ASP.NET+Microsoft SQL“ или
„PHP+MySQL“). Не е необходимо на този етап да се реализират
online разплащания, но системата трябва да е достатъчно гъвкава за да може такава възможноста да се
добави в последствие.

Основно изискване към системата е разделянето и на три основни потребителски интерфейса:

  • Глобална администрация;
  • Работна среда за регистрирани потребители;
  • Зона за обикновени (нерегистрирани) потребители.

Основните потребителски роли в системата са:

  • System Administrator – Администратор на системата.

    Може да създава и модифицира други потребители и да им дава роли
    (Administrator, Content Manager, Registered User)

  • Content Manager – Администратор на съдържанието.

    Може да управлява съдържанието на сайта. (виж по-долу)

  • Registered User – Регистриран потребител.

    Може да достъпва зоната за регистрирани потребители

  • Guest UserАнонимен потребител.

    (всички които не са се оторизирали в системата)

    Може да достъпва зоната за нерегистрирани потребители

Глобална администрация

Базовата функционалност в зоната за глобална администрация на системата, трябва да включва:

  1. Управление на потребители:
    • Добавяне на потребител, след одобрение при постъпила заявка за регистрация;
    • Задаване роли на потребител;
    • Промяна данните на потребител (статус, абонамент за насъпили нови събития в системата, лични данни, статистика на действията, и др.);
    • Изтриване (деактивиране) на потребител от системата;
  2. Управление на съдържанието:
    • Добавяне, редакция, скриване и изтриване на категория;
    • Добавяне, редакция, скриване и изтриване на подкатегория

      (неограничено влагане на подкатегории е препоръчително);

    • Добавяне, редакция, скриване и изтриване на продукт в категория;
    • Добавяне и редакция на свойства на продукт

      (количество, начална цена, постъпили оферти, краен срок на офертата, адрес на продавача,
      начин на плащане, начин на доставка, промоционален, нов и др.);

    • Добавяне, редакция и изтриване на аукцион;
    • Добавяне, редакция и изтриване на коментар към продукт или текущ аукцион;

Работна среда за регистрирани потребители

Базовата функционалност на зоната за регистрирани потребители на системата, трябва да включва:

  • Възможност за промяна на личните данни

    (Име, e-mail, адрес, парола, и др.);

  • Участие в аукцион и предлагане на оптимални цени;
  • Статистика за минали участия в аукциони;
  • Добавяне на коментари към продукт или аукцион;
  • Възможност за директна връзка чрез e-mail с продавача;
  • Възможност за e-mail абонамент за настъпили нови събития в системата

    (нови аукциони, изтичащи по време аукциони, приключили аукциони, предложение с по добра цена, и др.);

Зона за нерегистрирани потребители

Това е часта от сайта, която се вижда от всички потребители които не са се оторизирали. Съдържа следните страници:

  • Обща информация за аукциона;
  • Информация и контакти за фирмата, която поддръжа аукциона;
  • Форма за заявка за регистрация

    (при изпращане на формата, „Системният администратор“ получава e-mail за постъпила заявка
    и, след „Approve/Одобрение“ от негова страна, потребителя се известява с e-mail, че вече може да
    влиза в зоната за регистрирани потребители. Писмото може да съдържа и адреса на страницата за вход.);

  • Каре за вход на регистрирани потребители

    (може да съдържа и препратка към формата за регистрация.);

  • Каре с последните 5 или 10 стоки пуснати в аукциона.

Постоянен линк към тази тема: https://acad.david.bg/sustezaniya/2007-sustezanie-po-programirane/zadanie/