Аукцион
Стандартните технически изисквания за нормално функциониране на система от
подобен клас са описани по-долу. Няма ограничения при избора на развойна среда и средства, но за
предпочитане е избор на един от следните два варианта („ASP.NET+Microsoft SQL“ или
„PHP+MySQL“). Не е необходимо на този етап да се реализират
online разплащания, но системата трябва да е достатъчно гъвкава за да може такава възможноста да се
добави в последствие.
Основно изискване към системата е разделянето и на три основни потребителски интерфейса:
- Глобална администрация;
- Работна среда за регистрирани потребители;
- Зона за обикновени (нерегистрирани) потребители.
Основните потребителски роли в системата са:
- System Administrator – Администратор на системата.
Може да създава и модифицира други потребители и да им дава роли
(Administrator, Content Manager, Registered User) - Content Manager – Администратор на съдържанието.
Може да управлява съдържанието на сайта. (виж по-долу)
- Registered User – Регистриран потребител.
Може да достъпва зоната за регистрирани потребители
- Guest UserАнонимен потребител.
(всички които не са се оторизирали в системата)
Може да достъпва зоната за нерегистрирани потребители
Глобална администрация
Базовата функционалност в зоната за глобална администрация на системата, трябва да включва:
- Управление на потребители:
- Добавяне на потребител, след одобрение при постъпила заявка за регистрация;
- Задаване роли на потребител;
- Промяна данните на потребител (статус, абонамент за насъпили нови събития в системата, лични данни, статистика на действията, и др.);
- Изтриване (деактивиране) на потребител от системата;
- Управление на съдържанието:
- Добавяне, редакция, скриване и изтриване на категория;
- Добавяне, редакция, скриване и изтриване на подкатегория
(неограничено влагане на подкатегории е препоръчително);
- Добавяне, редакция, скриване и изтриване на продукт в категория;
- Добавяне и редакция на свойства на продукт
(количество, начална цена, постъпили оферти, краен срок на офертата, адрес на продавача,
начин на плащане, начин на доставка, промоционален, нов и др.); - Добавяне, редакция и изтриване на аукцион;
- Добавяне, редакция и изтриване на коментар към продукт или текущ аукцион;
Работна среда за регистрирани потребители
Базовата функционалност на зоната за регистрирани потребители на системата, трябва да включва:
- Възможност за промяна на личните данни
(Име, e-mail, адрес, парола, и др.);
- Участие в аукцион и предлагане на оптимални цени;
- Статистика за минали участия в аукциони;
- Добавяне на коментари към продукт или аукцион;
- Възможност за директна връзка чрез e-mail с продавача;
- Възможност за e-mail абонамент за настъпили нови събития в системата
(нови аукциони, изтичащи по време аукциони, приключили аукциони, предложение с по добра цена, и др.);
Зона за нерегистрирани потребители
Това е часта от сайта, която се вижда от всички потребители които не са се оторизирали. Съдържа следните страници:
- Обща информация за аукциона;
- Информация и контакти за фирмата, която поддръжа аукциона;
- Форма за заявка за регистрация
(при изпращане на формата, „Системният администратор“ получава e-mail за постъпила заявка
и, след „Approve/Одобрение“ от негова страна, потребителя се известява с e-mail, че вече може да
влиза в зоната за регистрирани потребители. Писмото може да съдържа и адреса на страницата за вход.); - Каре за вход на регистрирани потребители
(може да съдържа и препратка към формата за регистрация.);
- Каре с последните 5 или 10 стоки пуснати в аукциона.