Социален спам
Социален спам
Конкурсна задача на ДАВИД академия
Въведение
Настоящият документ описва основите на система за управление на социална мрежа с възможност за изпращане, препращане и оценка на съобщения.
Функционално описание
Социалната мрежа е изградена от равноправни потребители.
Потребители
Социалната мрежа е изградена от равноправни потребители.
- Потребителите се регистрират с уникален имейл и парола.
- Потребителите се характеризират с:
- Имейл – задължително за попълва по време на регистрация
- Парола – задължително се попълва по време на регистрация
- Имена – задължително се попълва по време на регистрация
- Пол – по желание
- Дата на раждане – по желание
- Снимка/Аватар – по желание
- Всеки потребител има своя профилна страница, на която могат да се видят гореспоменатите данни и неговата текуща оценка.
Контакти
Потребителите в социалната мрежа са свързани посредством контакти.
- Контакт между два потребителя може да се инициира от единия от тях и се потвърждава или отхвърля от другия.
- Контакт между два потребителя може да се прекрати по инициатива на единия от тях и няма нужда да се отхвърля от другия.
Съобщения
Потребителите могат да си изпращат и препращат съобщения от различни категории.
- Съобщенията се характеризират с:
- Дата/час – автоматично генерирано
- Автор – потребител създал съобщението
- Заглавие – задължителен текст между 8 и 64 символа
- Текст – задължителен текст между 16 и 65536 символа
- Потребител може да създава съобщение и да го изпрати на един или повече от своите контакти.
- Потребител може да препраща получено съобщение на един или повече от своите контакти.
- Съобщение в системата се съхранява само веднъж, независимо дали е препращано или не.
- Потребител разполага с кутия със съобщения съдържаща папки:
- „Моите съобщения“ – съобщенията, които потребителят е създал
- „Получени съобщения“ – съобщенията, които потребителят е получил и/или препратил
- Създадените от потребител съобщения автоматично се записват в неговата папка „Моите съобщения“.
- Получените от потребител съобщения автоматично се записват в неговата папка „Получени съобщения“.
- Потребител не може да вижда автора на получено съобщение, както и от кого е било препратено.
Оценки
Потребителите в системата могат да оценяват получените от тях съобщения.
- Потребител може да оценява получено от него съобщение положително (👍), отрицателно (👎) или спам.
- Потребител не може да оценява създадено от него съобщение.
- Потребител може да оценява получено от него съобщение само веднъж.
- Потребител може да вижда сумарния брой положителни и отрицателни оценки.
- Потребител не може да вижда кой, кога и каква оценка е дал на дадено съобщение.
Класации
Системата поддържа следните класации, според оценките дадени от потребителите.
- Видовете класации биват:
- Най-добро съобщение – съобщенията събрали най-висока оценка
- Най-добър автор – авторите, чиито съобщения са събрали най-висока оценка
- Класациите се строят по дата/час на дадената оценка.
- Класациите се строят за следните периоди:
- за последния 1 ден
- за последните 7 дни
- за последните 30 дни
Технически изисквания
- Системата трябва да е разработена в средата на Microsoft Visual Studio;
- Системата трябва да бъде уеб базирана
- Системата трябва да се достъпва през browser (Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera и др.);
- За съдържание на страниците системата трябва да генерирана валидни HTML 5 документи;
- За оформление на страниците системата трябва да генерира валидни отделни CSS стилове, по възможност в отделни файлове (може да се използва Bootstrap);
- За поведението на страниците системата трябва да генерира валидни JavaScript скриптове, по възможност в отделни файлове (може да се използва jQuery);
- Системата трябва да има консистентен дизайн;
- Проектът трябва да включва скриптове за създаване на базата данни и първоначално зареждане с данни;
- Проектът трябва да съдържа “md”, който да съдържа като минимум кратка информация за проекта и автора му, както и особености за нейното конфигуриране и стартиране.
- Преизползване на код:
- Могат да се използват готови шаблони от Visual Studio
- Могат да се използват готови визуални компоненти